(+48) 601 183 052

9

kwi, 2014

Rich Snippets – światło odblaskowe w Google

By: | Tags: | Comments: 3

Pozycjonowanie w Google i innych wyszukiwarkach internetowych to nie wszystko.

Liczy się tytuł i opis strony, który wyświetla się w wynikach wyszukiwania i zachęca lub nie do kliknięcia. Liczy się oczywiście także dobra oferta, ciekawa strona internetowa… Bo przecież choć byśmy mieli pierwsze miejsce w Google na wszystkie wymarzone frazy, a nasza oferta nie byłaby atrakcyjna, strona internetowa byłaby odrażająca, to czy to by nam coś dało?

Pozycjonowanie stron w Google staje się coraz bardziej popularną usługą, a zarazem coraz trudniejszą do zrealizowania i utrzymania. Ale nawet jak już nasza strona internetowa jest schludna, przejrzysta i funkcjonalna, nasza oferta jest świetnie przygotowana, jest konkurencyjna i trafia w potrzeby klientów, co jeszcze można zrobić, żeby zwrócić uwagę klienta właśnie na nasze produkty i usługi?

Rich Snippets

Co to takiego jest? To takie światło odblaskowe w wynikach wyszukiwania Google! Otóż Rich Snippets umożliwia prezentowanie w wynikach wyszukiwania dodatkowych informacji o stronie, takich jak na przykład zdjęcie lub film, informacje o autorze, oceny i tym podobne.

Zapytaj o ofertę NETImage

Wpis wyposażony w tego typu dodatkowe informacje od razu rzuca się oczy, nawet jak nie jest pierwszym wynikiem wyszukiwania!
Jaki informacje Rich Snippets może dać mojej stronie internetowej?
Przede wszystkim są to:

  • Zdjęcie lub film z lewej strony wyników wyszukiwania
  • Oceny dla np. filmu, produktu, usługi
  • Dodatkowe linki pozwalające szybciej trafić użytkownikom w pożądane miejsca
  • Dane kontaktowe takie jak numer telefonu
  • Dane adresowe w postaci informacji zawartych w Miejscach Google (aktualnie Google Local zintegrowane z Google+)
  • Bezpośrednie odtwarzanie multimediów

Jak uruchomić Rich Snippets na mojej stronie internetowej?

Mamy do dyspozycji trzy różne formaty organizowania danych: mikrodane, mikroformaty oraz RDFa, z czego pierwszy z tych formatów jest rekomendowanym. Dla zwolenników pozostałych dwóch formatów dobra informacja – Google będzie je także wspierał. Jeżeli jednak już zdecydujemy się na któryś z formatów nie zmieniajmy decyzji i nie mieszajmy kodu, bo to może mylić roboty i generować błędy.

Powyższe oznacza, że aby Rich Snippets zaczęło działać musimy ingerować w kod naszej strony. Jak to robić, jakich znaczników używać sprawdź tutaj: Rich Snippets.

Niestety nawet dokonanie poprawnych zmian w kodzie strony nie gwarantuje, że Rich Snippets będą dla naszej strony wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Ostatnie słowo należy do Google…

Przydatne linki:

Chcesz sprawdzić czy poprawnie wprowadziłeś Rich Snippets na swoją stronę www? Skorzystaj: Walidator Rich Snippets

Rich snippets nie wyświetlają się dla Twojej strony internetowej mimo, że minęło już kilka tygodni od dokonanych na stronie zmian i roboty Google zaindeksowały już nowy kod? Przeczytaj: Zgłoszenie do Google Rich Snippets

Zapytaj o ofertę NETImage

Comments

3 thoughts on “Rich Snippets – światło odblaskowe w Google

  1. musiakos

    Tylko, że z tymi zdjęciami bywa bardzo różnie… Jednym pojawiają się po kilku dniach, a innym po kilku miesięcach. Nie do końca widzę tutaj możliwość zapewnienia komuś, że fotka pojawi się wtedy i wtedy. Chyba że o czymś nie wiem, a wy wiecie lepiej?

You must be logged in to post a comment.