(+48) 601 183 052

16

kwi, 2015

Pozycjonowanie stron www

By: | Tags: , , | Comments: 0

Jak być pierwszym w Google?

Google to światowy potentat rynku internetowego. W Polsce z wyszukiwarki tego amerykańskiego giganta korzysta ponad 90% internautów. W każdej branży trwa wyścig o to, by być w czołówce wyników wyszukiwania. Co zrobić by być na samym szczycie wyników i co tak naprawdę ma wpływ na pozycję naszej strony internetowej w wyszukiwarce? O tym w dzisiejszym numerze kącika internetowego dla przedsiębiorców.

Dlaczego Google jest ważne dla mojego biznesu?

Wyszukiwarka Google posiada w swoich zbiorach zaindeksowanych ponad bilion stron www.  Z Google korzysta co siódmy człowiek na świecie. W samej Europie ponad 130 milionów ludzi przegląda ponad 30 miliardów stron za pośrednictwem Google w ciągu jednego miesiąca. W Polsce z Google korzysta ponad 7 milionów internautów. To w Google ludzie szukają produktów, usług, porad oraz odpowiedzi na przeróżne pytania dnia codziennego.

Wyszukiwarka Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie i w większości krajów jest zdecydowanym liderem. Ilość osób, która z niej korzysta nie może być obojętna dla żadnego przedsiębiorcy, który chce Internet sprawić skutecznym narzędziem promocji swojej firmy. Ważne jest to nie tylko dla firm działających na terenie całej Polski, Europy czy świata, ale także dla firm lokalnych, jakimi w większości są firmy z naszego regionu. Wyszukiwarka Google daje możliwości dotarcia do społeczności lokalnej w danymi mieście, powiecie czy województwie, a także jest skutecznym narzędziem poszerzania zasięgu firmy wręcz w nieograniczonym zakresie.

Od czego zacząć?

Pierwszym najważniejszym krokiem wspinania się na szczyt Google jest świadomość celu biznesowego. W pierwszej kolejności musimy wczuć się w rolę naszych klientów, w ich potrzeby i oczekiwania. Zastanowić się, czego mój klient może szukać, jakie są jego potrzeby i co może wpisać w wyszukiwarkę internetową. Z drugiej strony my musimy zastanowić się, co się opłaca nam sprzedawać, co przynosi nam największe zyski i na jakie produkty lub usługi chcemy się nastawić. Jeżeli połączymy te dwie rzeczy, powinniśmy otrzymać kilkanaście lub kilkadziesiąt nazw produktów, usług czy potrzeb klientów.

Idealnie by było teraz wiedzieć, co ludzie faktycznie wpisują w wyszukiwarkę internetową. Jakie zwroty i frazy są popularne, a jakie mniej. Narzędzie takie udostępnia sam Google! Jest to Planer słów kluczowych w Google Adwords. Korzystanie z tego narzędzia jest możliwe po założenia konta na adwords.google.com i kliknięciu w menu Narzędzia -> Planer słów kluczowych. Następnie jako punkt wyjściowy wklejamy nasze propozycje słów kluczowych, uruchamiamy narzędzie i sprawdzamy jak często nasze frazy są wpisywane w Google. Oprócz wpisanych przez nas propozycji, planer słów kluczowych zaproponuje nam także inne podobne frazy, z którymi możemy porównać swoje propozycje i wybrać te, które są najlepsze.

Już wiemy, czego chcemy! Mamy wybrane frazy, ale co dalej?

Kolejnym krokiem naszej wspinaczki na sam szczyt Google jest optymalizacja naszej strony internetowej. W poprzednich numerach naszego kącika pisaliśmy o tym jak budować strony i sklepy internetowe. Jednym z niezwykle istotnych elementów budowy jakiekolwiek serwisu internetowego jest jego optymalizacja pod kątem SEO (Search Engine Optimalization), czyli optymalizacja właśnie pod pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych.  Z jednej strony ważny jest kod programistyczny, poprawność składni, dostosowanie wyświetlania strony do urządzeń mobilnych, szybkość ładowania się strony. Oto wszystko powinna zadbać firma wykonująca stronę internetową. Warto w tym miejscu zwrócić uwagę, że na rynku jest niewiele firm, które łączą wiedzę i doświadczenie z zakresu grafiki i programowania właśnie z wymogami SEO. Z drugiej strony niezwykle istotna jest treść publikowana na naszej stronie internetowej. Jest to tytuł i opis strony, są to nagłówki i nazwy linków wewnętrznych, są to obrazki wraz z opisami i nazwami plików, jest to wreszcie wszelki tekst, który publikujemy. Nie będziemy nigdy wysoko w Google, jeżeli nasza strona nie będzie zawierać fraz, które chcemy pozycjonować. Nasza treść musi być wartościowa i przede wszystkim unikalna. Ważne jest, aby nie było to bezmyślne upychanie słów kluczowych, tylko po to, żeby było ich jak najwięcej. Nie wolno także dosłownie powielać treści, które w Internecie już są opublikowane. Takie działania mogą tylko zaszkodzić. Treść musi być wartościowa dla czytelnika, odpowiadać na jego potrzeby, być napisana poprawną polszczyzną oraz mądrze zoptymalizowana właśnie pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych.

Kolejnym krokiem jest zbieranie głosów

Jak nasza strona internetowa jest już gotowa, kolejnym zadaniem jest zbieranie jak największej ilości wartościowych wpisów o naszej stronie www w różnego rodzaju serwisach internetowych. Są to katalogi firm i stron, lokalizatory internetowe, serwisy ogłoszeniowe, fora internetowe, opinie na serwisach opiniotwórczych oraz różnego rodzaju katalogach i wizytówkach, a także portale społecznościowe takie jak Facebook, serwisy informacyjne i wszelkie strony branżowe. Każdy taki wpis, każda opinia, każda wzmianka na forum czy w artykule internetowym to głos na naszą stronę. W zależności od tego, gdzie taki wpis jest umieszczony i jak jest zbudowany, może on w różnym stopniu pomagać pozycjonowaniu, lub wręcz szkodzić. Dobór takich miejsc, intensywność działania, sposób budowania treści tych wpisów oraz budowania linków, to ściśle strzeżone informacje firm pozycjonujących, które latami pracują nad jak najlepszym i jak najskuteczniejszym sposobem pozycjonowania. Równolegle do wyżej opisanych czynności warto publikować na pozycjonowanej stronie internetowej świeże i wartościowe treści w postaci bloga czy poradnika. Ważne są także działania w mediach społecznościowych.

Podsumowanie

Algorytmu Google nie znają ani firmy pozycjonujące strony, ani tym bardziej internauci. Wszelkie działania opierają się na wytycznych Google dla webmasterów, szkoleniach i konferencjach branżowych oraz doświadczeniach firm pozycjonujących. Działania niedozwolone są karane przez Google niezwykle surowo poprzez obniżenie rankingu strony, a nawet poprzez wykluczenie całkowicie z wyników wyszukiwania. Gra jednak toczy się o wielką stawkę. Dzięki Google możemy dotrzeć do znacznej liczby potencjalnych klientów i poszerzyć obszar działalności swojej firmy. Bez wątpienia warto powalczyć o obecność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google w swojej branży!

W najbliższym numerze przyjrzymy się innym narzędziom reklamy w Internecie. Będzie między innymi o marketingu szeptanym i kampaniach linków sponsorowanych. Zapraszamy!

———————————————————————————————————————————————————–

Kącik internetowy redagowany jest we współpracy z Rafałem Wieteską, od 2008 roku właścicielem Agencji interaktywnej NETImage oferującej kompleksowe usługi internetowe, byłego Analityka Biznesowego w Orange Polska z kilkuletnim doświadczeniem.

Masz pytania? Zadzwoń 601 183 052 lub napisz wieteska@netimage.pl. Jesteśmy do Twojej dyspozycji.

Źródło: Gazeta Białobrzeska, marzec 2015, Białobrzegi

Pozycjonowanie stron www Białobrzegi

You must be logged in to post a comment.