(+48) 601 183 052

27

maj, 2014

Nowy algorytm Google Panda 4.0

By: | Tags: , | Comments: 9

Zgodnie z zapowiedziami Google wprowadziło zupełnie nowy algorytm wyszukiwania Google Panda 4.0.

Nowy algorytm ma dwa główne cele:

  • Ułatwienie małym i średnim firmom pokazywanie się wysoko w wynikach wyszukiwania
  • Ocenianie wartości witryn „tak jak człowiek”

Szczególnie ten drugi aspekt wydaje się być kontrowersyjny, ponieważ jak zwykle w przypadku Google mamy do czynienia tylko i wyłącznie z ogólnikami i pytaniami. W wielu publikacjach internetowych pojawiają się następujące pytania:
Czy ufasz informacjom z tej strony internetowej?
Czy tą stronę www prowadzą eksperci?
Czy podałbyś na tej stronie www dane karty kredytowej?
Czy podstrony tej witryny zawierają oczywiste błędy?
Czy na stronie internetowej znajdują się unikalne treści?
Czy Twoim zdaniem ta strona www to pewne źródło informacji, na które można się powoływać?
Czy witryna prezentuje pogłębione analizy?
Czy dodałbyś podstrony tej witryny do zakładek?
Czy na witrynie są inwazyjne reklamy?
Czy treści publikowane na tej witrynie mogłyby zostać wydane drukiem?

Pytanie kto i na jakiej podstawie będzie na te pytania odpowiadał? Jakie są kryteria? Co to znaczy, czy ufasz informacjom na tej witrynie? Na jakiej podstawie zostanie ocenione, czy tą stronę prowadzą eksperci, czym są oczywiste błędy? Jak zwykle pytań jest więcej niż odpowiedzi.

Na szczęście strony, których promocją i pozycjonowaniem się zajmujemy nie zanotowały spadków, wręcz przeciwnie w kilku przypadkach świętujemy wzrosty pozycji. Czas pokaże co będzie dalej.

Comments

9 thoughts on “Nowy algorytm Google Panda 4.0

  1. haskin

    hmmm… ta aktualizacja dotyczy kopiowanej treści i treści sztucznej tworzonej, tak jak robiła to w ostatnim czasie Gazeta. Na polski internet ta aktualizacja większego wpływu nie miała. Bardzo dużo stracił np. Ebay, ale nie słyszałem, żeby jakoś mocno odbiło się to na znanej polskiej witrynie.

  2. panda

    Panda? Nie ma się czym przejmować. W zasadzie to Gugiel nawet nie publikował informacji o tym, jakiej części wyników w Polsce to dotyczyło. A pamiętajcie co było po pandzie? Zniszczenia dotyczyły kilku procent serwisów, u mnie też doszło do masakry. Przy nowej pandzie nie widzę żadnych większych zmian. Dalej spam faktu czy gazety widać w wynikach.

  3. utos

    Potwierdzam – chyba jedna z najmniej inwazyjnych aktualizacji w ciągu ostatnich lat. Zresztą – oczekiwania są już wyśróbowane do granic możliwości, tak więc trudno oczekiwać, że po raz kolejny je zmienią. Już coraz trudniej działać w konkurencyjnych frazach, przy czym potencjał dalej jest. Kwestia czasu i odpowiedniej metody.

  4. bartek grzyb

    Wymagania gugla są tak wyśrubowane, że raczej nie oczekiwałbym kolejnych poważnych zapaści. Nawet jeśli pojawią się kolejne duże aktualizacje, to nie spowodują dużych zmian. A moim zdaniem już dawno powinien być wykluczony z wyników spam generowany przez znane serwisy należące do gazet…

  5. utakan

    Tradycyjne p^*()) google i wmawianie ludziom bzdur. A te pytania… Ta…. Bardzo jestem ciekawy w jaki sposób wyszukiwarki udzieli odpowiedzi na pytanie i jak sprawdzą czy na stronie znalazły się dogłębne analizy tematu – Google nie róbcie sobie jaj…

  6. hubert becz

    To nie jest aktualizacja o której warto dyskutować. Kilka bzdur, które wielkich zmian nie wprowadziły. Ponoć ebay mocno straciła na ruchu, ale w tym przypadku się tego spodziewano. Generalnie – bez echa i oby tak było też przy kolejnych aktualizacjach.

  7. jacentos

    Moim zdaniem faktycznie wymagania szukajcie są tak wyśróbowane, że nie ma szans na kolejne aktualizacje, których skala byłaby tak sama jak poprzednich. Zresztą teraz firmy inaczej już patrzą na pozycjonowane serwisy, zmieniło się podejście, każdy stara się być bardziej ostrożny.

You must be logged in to post a comment.