(+48) 601 183 052

19

lis, 2014

Internet lokalnie. Jak zwiększyć zasięg firmy…

By: | Tags: , , | Comments: 0

Artykuł opublikowany w numerze listopadowym Gazety Białobrzeskiej na stronie 15.

Internet lokalnie. Jak zwiększyć zasięg firmy z kilkunastu tysięcy do kilkunastu milionów potencjalnych klientów?

Białobrzegi to piękne miasto położone nad rzeką Pilicą, blisko trasy ekspresowej S7, w odległości 72 kilometrów od centrum Miasta Stołecznego Warszawy. Na terenie Białobrzegów i okolicznych miejscowości mieszka kilkanaście tysięcy ludzi i działa blisko 1000 różnego rodzaju firm. Białobrzegi to dobre miejsce dla przedsiębiorców, korzystnie zlokalizowane, z perspektywami rozwoju. Jak jednak poszerzyć horyzont swojej firmy i zwiększyć jej zasięg z kilkunastu tysięcy potencjalnych klientów, jakie zamieszkują Białobrzegi i okolice do kilkunastu milionów?

Internet na świecie i w Polsce rozwija się w zastraszającym tempie. Aktualnie w Polsce do Internetu ma dostęp ponad 60% całej ludności. W 2005 roku było to niecałe 40%, w 2000 roku około 8%, a w 1995 zaledwie 0,6%. Dla porównania w Niemczech aktualnie dostęp do Internetu ma około 85% ludności, w Austrii 81%, w Norwegii 95%, a na Ukrainie nieco ponad 40%.
Internet daje praktycznie nieograniczone możliwości sprzedaży towarów i usług. Jak jednak odnaleźć się w zupełnie nowym medium, jak z niego korzystać i jak wykorzystać Internet dla siebie i swojej firmy?

O czego zacząć?

Rafał Wieteska NETImageZapytaliśmy właściciela agencji interaktywnej NETImage, pochodzącego z Białobrzegów Rafała Wieteskę.

– Podstawowym wymaganiem jest posiadanie własnej strony internetowej, która będzie naszą wizytówką. Strona internetowa to idealne miejsce, w którym możemy opisać swoją firmę, przedstawić siebie i swoją ofertę oraz podać dane kontaktowe. Powinno to być profesjonalne, funkcjonalne i przejrzyste miejsce, które zbuduje pozytywny wizerunek naszej firmy w oczach odbiorców.

Jak Internet mogą wykorzystać firmy na terenie Białobrzegów?

– Zastosowań jest bardzo dużo i zależą one od konkretnego przykładu produktu lub usługi. Na przykład większość sklepów stacjonarnych może sprzedawać swoje produkty także przez internetowe serwisy ogłoszeniowe lub aukcyjne. Mogą też zbudować swój własny sklep internetowy. Większość firm usługowych może wykorzystać Internet do zaprezentowania swojej oferty i wykonywania usług dla klientów z całej Polski. Oczywiście nie w każdej branży i nie z każdym produktem i usługą jest to możliwe, jednak w większości przypadków można z powodzeniem świadczyć usługi, a tym bardziej sprzedawać produkty z wykorzystaniem Internetu. Pamiętajmy także o projektach innowacyjnych, na przykład aplikacjach mobilnych czy portalach internetowych, które mogą być realizowane w ramach funduszy unijnych i są szansą dla każdego, nie tylko osób zamieszkujących czy prowadzących firmy na terenie małych miejscowości – dodaje Rafał Wieteska.

O czym należy pamiętać otwierając swoją działalność na Internet?

– Przede wszystkim należy zastanowić się czy oferowane przez nas usługi lub produkty mogą być sprzedawane przez Internet. Trudno wyobrazić sobie wysyłanie tortu, lodów, czy zwierząt na drugi koniec Polski. Ale już sprzedaż okien, montaż tarasów, usługi budowlane, fotograficzne, doradcze, szkoleniowe, finansowe, ubezpieczeniowe i wiele innych można świadczyć na terenie szerszym niż Białobrzegi i najbliższe okolice. Tym bardziej sprzedaż produktów takich jak ubrania, obuwie, wyposażenie łazienek, akcesoria i ubranka dziecięce, części samochodowe i wiele innych. Pamiętajmy jednak, że rynek internetowy jest już mocno nasycony. Aktualnie rynek reklamy internetowej przekracza 2 miliardy złotych. Trzeba pamiętać, że wychodząc z usługą lub produktem poza Białobrzegi zwiększamy także naszą konkurencję na całą Polskę. Aby odnieść sukces musimy oferować ludziom produkt unikalny, pomysłowy, dobrej jakości i w konkurencyjnej cenie. To jest kluczowy element.

Czy jest jeszcze coś na co firmy lokalne powinny zwrócić uwagę?

– Pomysł, zbadanie rynku i dobry plan to bezapelacyjnie podstawowe elementy. Następnym krokiem jest pokazanie oferty w Internecie i reklama. Zawsze klientom daję takie porównanie, że strona internetowa bez reklamy jest jak banner postawiony w zamkniętym garażu. Nasi klienci muszą nas w jakiś sposób odnaleźć! Ważna jest dobra strona internetowa, profesjonalna identyfikacja wizualna, pozycjonowanie w wyszukiwarce Google, z której korzysta w Polsce ponad 90% internautów w Polsce, marketing szeptany na forach internetowych, Public Relations oraz wykorzystanie gotowych narzędzi jakim są portale ogłoszeniowe i aukcyjne, katalogi firm, serwisy zleceń, porównywarki cenowe, czy lokalizatory, które są szczególnie istotne dla działalności lokalnej.

Co powinny zrobić osoby, które chciałyby otworzyć się na Internet?

– Zachęcam do przemyśleń i zbadania rynku pod kątem swojej oferty. Odradzam budowanie od razu rozbudowanych dedykowanych rozwiązań. Lepsza jest metoda małych kroków i działanie zgodnie z planem, który musi być długofalowy. Osoby zainteresowane zapraszam do kontaktu. Chętnie doradzę i podpowiem od czego zacząć, uwzględniając branżę i potrzeby klienta. W Białobrzegach bywam kilka razy w miesiącu, jestem dostępny pod numerem telefonu 601 183 052 oraz mailem wieteska@netimage.pl.

Internet lokalnie

You must be logged in to post a comment.