(+48) 601 183 052

21

mar, 2014

Co to takiego kreowanie wizerunku?

By: | Tags: | Comments: 4

Kreowanie wizerunku jest bardzo istotnym elementem nie tylko Twojego biznesu, ale również Twojego życia osobistego. W dzisiejszych czasach ogromne znaczenie ma wrażenie estetyczne. Ale nie tylko… Czasem pierwsze kilka sekund spotkania, w którym kontrahent widzi Cię pierwszy raz, uściska Twą dłoń oraz wymienia kilka luźnych zdań, decydują o końcowym sukcesie!  Bardzo często klienci dokonują zakupu na podstawie opakowania, zachęcającego banneru czy atrakcyjnego wyglądu samego przedmiotu. Zastanawiałeś się kiedyś, gdzie w tej układance jest Internet? Jedno z największych, o ile nie największe współcześnie medium wymiany informacji jest pełne przeróżnych ofert, informacji, rozrywek. Jak w tym gąszczu serwisów, portali, stron internetowych zaprezentować swoją ofertę? Czy Twoja strona internetowa jest intuicyjna, wartościowa, widoczna w internecie? Czy budzi zaufanie i zachęca do zakupu? Czy wiesz, jakie efekty może Cie dać pozycjonowanie Twojej strony www w wyszukiwarce Google? Zastanów się jak możesz zwiększyć zyski Twojego biznesu angażując się w Internecie.

Zapytaj o ofertę NETImage

Każda z firm jest inna. Ma inne cele, inne wartości, logo, hasła, którymi się posługuje. Inaczej komunikuje się z klientami, kontrahentami, inaczej wykorzystuje reklamę, innymi zasadami się kieruje. I to bardzo dobrze! Wymienione powyżej wartości i nie tylko kreują nasz wizerunek. Budują w świadomości otoczenia naszą markę. Pozwalają kojarzyć naszą firmę z kolorem, nazwą, wartością. Dlatego tak ważny jest wizerunek firmy.

Wizerunek ma ogromy wpływ na reputację. Pozwala budować dobre imię naszej organizacji, budzić szacunek u klientów i kontrahentów. To bardzo ważne elementy w biznesie i życiu prywatnym. Czasem jedna zła decyzja, niedbalstwo czy zwykłe zaniechanie może sprawić, że przez długie lata będziemy źle kojarzeni. Jako przykład na wpływ wizerunku na reputację może posłużyć przypadek Microsoftu, giganta branży informatycznej. Pomimo licznych starań, jak chociażby powołanie do istnienia przez Billa Gatesa fundacji, która dysponuje ogromnymi środkami przeznaczanymi na cele społeczne, Microsoft nie może pozbyć się łatki firmy nie zainteresowanej klientami oraz bezwzględnie niszczącej konkurencję i jej innowacyjność. Czy taki wizerunek pomaga w osiąganiu sukcesów? Oczywiście nie. Dodatkowo stwarza poważne zagrożenie! Innym dobrym przykładem na zobrazowanie znacznie reputacji dla firmy jest Telekomunikacja Polska SA. Nasz narodowy operator nie cieszy się dobrą opinią klientów. Mają oni mu za złe brak szacunku dla klientów, stosowanie praktyk monopolistycznych, utrudnianie innym firmom działalności.

Jaki wizerunek ma Twoja firma? 

Jak wygląda jej strona internetowa? 

Jak jesteś postrzegany wśród otoczenia?

Wizerunek jest wystawiany nam przez nasze otoczenie. Jest to swego rodzaju świadectwo. Dlatego dbaj o swoje kompetencje, estetykę i profesjonalizm.  Pamiętaj, aby Twoja organizacja przedstawiała konkretne wartości, na przykład wysokiej jakości, uczciwości, terminów realizacji… Spróbuj wyróżnić się z tłumu.  Prezentuj indywidualny charakter i zaangażuj całą organizację do realizacji postawionych celów. Twój pracownik nie może się wstydzić, że dla Ciebie pracuje. Twój klient czytając Twoje artykuły, przeglądając Twoją stronę internetową, dokonując zakupu w Twoim sklepie internetowym ma mieć pewność, że korzysta z usług profesjonalistów. Twoja strona internetowa musi być Twoją wizytówką, która jest elegancka, profesjonalna, intuicyjna, bezawaryjna…

Pamiętaj ponadto, że w dzisiejszych czasach warto być obecnym na portalach społecznościowych, pisać blogi, udzielać się na forach i grupach dyskusyjnych. Musisz być aktywny w Internecie i prezentować tam siebie i swoją ofertę. Jesteśmy świadkami powstawania zupełnie nowego sposobu komunikacji między ludźmi wykorzystującego nowe możliwości technologiczne. Nie przegap tej szansy! Inni na pewno z niej skorzystają!

Na co powinieneś już dziś zwrócić uwagę, aby poprawić wizerunek Twojej firmy?

  • Czy masz zdefiniowane wartości jakimi kieruje się Twoje firma, czy je realizujesz i czy realizują je Twoi pracownicy (a może się z nimi nie zgadzają, może mają inne ciekawe pomysły?).
  • Jakie jest Twoje logo i hasło przewodnie. Czy logo jest tożsame z wartościami jakimi kieruje się Twoja firma? Czy łatwo je zapamiętać, czy rzuca się w oczy?
  • Jak wygląda Twoja witryna internetowa, czy jest intuicyjna, wartościowa czy łatwo Cię znaleźć w Internecie? Badałeś kiedyś oglądalność Twojej strony internetowej, wskaźnik odrzuceń, źródła odwiedzin? Sprawdzałeś poprawność zamieszczonych informacji, aktualizowałeś je?
  • Czy jesteś obecny w internecie? Piszesz Blog, udzielasz się na forum, korzystasz z serwisów branżowych lub społecznościowych? Masz pozytywne opinie swoich klientów? Co o Tobie mówi sieć?
  • Jak wygląda Twoje miejsce pracy? Jak Ty się prezentujesz? Czy jest to zgodne z wartościami, którymi kieruje się Twoja firma?
  • Jakie są Twoje wizytówki, broszury, umowy, dokumentacja…

W NETImage służymy pomocą!

Zapytaj o ofertę NETImage

Comments

4 thoughts on “Co to takiego kreowanie wizerunku?

  1. marwinos

    Czy możecie zaoferować jakąś usługę w zakresie poprawy wizerunku? Moja firma ma negatywne opinie w Google – to nasz największy problem, który wydaje mi się, że kiepsko wpływa na późniejsze zainteresowanie ofertą. Czy potraficie skutecznie z tym walczyć?

  2. netimage

    W tym się specjalizujemy. Proszę o przesłanie nam adresu strony internetowej oraz opisania w kilku słowach problemów jakie Państwo mają. Przede wszystkim, dlaczego Państwa zdaniem opinie są negatywne i jakie mają Państwo argumenty, które wychodzą na przeciw tym opiniom.

  3. jacenty

    Taka sytuacja – 3 pierwsze pozycje w google pod nazwą mojej firmy + opinie zawierają negatywne komentarze. Próbowaliśmy już wysyłać pisma od prawników, ale bez reakcji, właściciele godzą się na sprawę sądową, która potrwa kilka lat, a my nie możemy sobie na to pozwolić. Czy będziecie potrafili zneutralizować to? Wyprowadzić z pierwszej dziesiątki, aby nie wpływało negatywnie na nasz wizerunek?

You must be logged in to post a comment.