(+48) 601 183 052

6

lut, 2015

Budujemy stronę internetową. Na co zwrócić szczególną uwagę.

By: | Tags: , , , , , | Comments: 0

Artykuł z numeru styczniowego Gazety Białobrzeskiej.

W Nowym 2015 Roku otwieramy kącik internetowy dla firm działających w naszym regionie. Kącik ten redagowany będzie przez naszą Gazetę przy współpracy z Białobrzeżaninem, właścicielem Agencji interaktywnej NETImage, Rafałem Wieteską. Zapraszamy do zapoznania się z pierwszym artykułem dotyczącym budowania stron internetowych.

Białobrzegi to piękne miejsce z wielkim potencjałem. Brakuje co prawda w naszym mieście inwestorów i dużych firm, które dałyby Białobrzeżanom miejsca pracy, ale skuteczną odpowiedzią na te problemy są prężnie działające mikroprzedsiębiorstwa, których w powiecie jest ponad pół miliona! Są to sklepy, producenci, firmy usługowe i wiele innych. W numerze listopadowym pisaliśmy, że Internet może być idealnym narzędziem, by lokalna firma wyszła poza granice swojego miasta czy powiatu. Internet może być także świetnym narzędziem do komunikacji lokalnej! Co zresztą można zauważyć w wielu Białobrzeskich firmach, które dbają o swój wizerunek i komunikację w Internecie, tworzą strony i sklepy internetowe, oferują swoje usługi w Internecie, komunikują się z nami przez Facebook.

Strona internetowa na dobry początek!

Podstawowym elementem zaistnienia w sieci jest strona internetowa. Współcześnie strona www jest swego rodzaju wizytówką, która przedstawia podstawowe informacje o firmie, ofertę, dane kontaktowe i inne ważne z punktu widzenia naszych klientów informacje, w zależności od branży i potrzeb.

Wygląd jest najważniejszy

„Jak Cię widzą, tak Cię piszą” mówi popularne przysłowie. Zaryzykuję stwierdzenie, że najważniejszym elementem strony internetowej jest jej wygląd. Ludzie w zdecydowanej większości to wzrokowcy. Kupują oczami, jedzą oczami, podejmują decyzje patrząc głównie na wygląd. Dlatego niezwykle istotne jest, aby nasza strona internetowa była schludna, estetyczna, przyjemna dla oka. Bardzo ważne jest logo, które ma być naszym znakiem rozpoznawczym, istotne są elementy graficzne takie jak banner czy infografiki, istotny jest także układ strony i zaznaczenie poszczególnych elementów strony internetowej współgrającymi ze sobą odcieniami kolorów.

Strona internetowa musi być funkcjonalna

Jeżeli osoba odwiedzająca Twoją stronę internetową nie znajdzie tego czego szuka w ciągu kilku sekund, szuka dalej – na stronach Twojej konkurencji! Dlatego strona www musi być przejrzysta, prosta, a przede wszystkim intuicyjna i funkcjonalna.

Bardzo ważne jest, aby na stronie głównej w widocznym i łatwo dostępnym miejscu były dane kontaktowe. Powinny to być:

  • numer telefonu oraz adres mailowy
  • dokładny adres naszej firmy
  • dni i godziny otwarcia
  • inne dane kontaktowe, na przykład skype, komunikatory, media społecznościowe i inne

 

Ponadto istotne jest także menu naszej strony www. Nazwy poszczególnych zakładek powinny być krótkie i w pełni oddające zawartość danej podstrony. Przykład menu dla prostej strony internetowej:

  • Strona główna
  • O nas
    • Historia firmy
    • Referencje
  • Oferta
  • Poradnik eksperta
  • Kontakt

Najważniejsze elementy naszej oferty oraz wszelkie informacje, które chcemy podkreślić i pokazać klientom powinny być pokazane na stronie głównej. Do tego celu możemy wykorzystać slajder, czyli baner graficzny z kilkoma slajdami informacyjnymi automatycznie przełączającymi się, jak również dowolne dodatkowe moduły, które mogą przedstawiać zdjęcia naszych realizacji, opinie klientów, informacje o promocjach, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania i wiele innych, w zależności od naszych potrzeb i branży w jakiej działamy.

A co z treścią?

Trzecim kluczowym elementem dobrej strony internetowej musi być treść. Strona www powinna zawierać wszystkie najważniejsze z punktu widzenia klienta informacje, w szczególności dane kontaktowe, o których już wspomnieliśmy, a także informacje o ofercie. Aby zachęcić do skorzystania z naszych usług i uwiarygodnić naszą firmę warto zamieścić także referencje od naszych klientów oraz portfolio naszych prac. Dobrą praktyką jest także publikowanie porad oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (FAQ). Informacje takie mogą ułatwić naszym klientom współpracę z nami oraz korzystanie z naszych produktów czy usług, jak również ograniczyć ilość telefonów i maili z pytaniami o te same, powtarzające się rzeczy.

 

Statystyki

Warto od samego początku uruchomić statystyki dla naszej strony internetowej, by śledzić liczbę odwiedzin oraz sprawdzać skąd trafiają do nas potencjalni klienci. Analiza takich danych może nam ułatwić działania związane z reklamą naszego biznesu. Najpopularniejszym, bardzo rozbudowanym i darmowym narzędziem jest Google Analytics. Integrację systemu statystycznego ze stroną internetową powinien przeprowadzić jej wykonawca.

Optymalizacja strony i treści

Istotnym elementem budowy strony internetowej jest optymalizacja treści zarówno pod kątem marketingowym jak i pod kątem wyszukiwarek internetowych. Treści na stronie z jednej strony muszę być zrozumiałe i skuteczne sprzedażowo, a z drugiej powinny dobrze pozycjonować stronę w wyszukiwarkach internetowych. Jest to ważne, aby nasza strona była wysoko w wynikach wyszukiwania i miała większą liczbę odwiedzin.

Zanim zaczniemy pisać treści na naszą stronę internetową powinniśmy zastanowić się, które informacje są dla nas i naszych klientów ważniejsze, a które mniej. Które usługi i produkty chcemy promować bardziej, a które mniej. Co nam się opłaca z punktu widzenia biznesowego. Następnie warto skorzystać z narzędzi sprawdzających popularność poszczególnych fraz w Google i pod tym kątem optymalizować treść na swojej stronie internetowej. Polecam publikacje na temat copywritingu, content marketingu, marketingu 4.0 czy optymalizacji treści i stron pod kątem pozycjonowania.

W następnym miesiącu bliżej przyjrzymy się sklepom internetowym.

 

———————————————————————————————————————————————————–

Kącik internetowy redagowany jest we współpracy z Rafałem Wieteską, od 2008 roku właściciela Agencji interaktywnej NETImage oferującej kompleksowe usługi internetowe oraz byłego Analityka Biznesowego w Orange Polska z kilkuletnim doświadczeniem.

Masz pytania? Zadzwoń 601 183 052 lub napisz wieteska@netimage.pl. Jesteśmy do Twojej dyspozycji.

Gazeta Białobrzeska, ulica Kościelna 31, 26-800 Białobrzegi.

Strony www dla firm - Gazeta Białobrzeska, Rafał Wieteska

You must be logged in to post a comment.